Kompletace kol
line
Pokud objednáváte současně kola i disky, poskytujeme kompletování (nasazení na ráfek, hustění a vyvážení) pneumatik a disků.
Chceme Vám nabídnout to nejlepší a proto uvádíme popis doplňků, které si můžete vybrat.


Ventilky


Ventilky dělíme na:
Gumové jsou levnější. Rozlišujeme zjednodušeně dva druhy podle délky. Delší se hodí na ocelové disky, kde předpokládáme použití poklic (aby jsme se potom dostali s hustičem pneu dostatečně k ventilku). Gumové ventilky jsou jednoúčelové. Tzn. jejich vyjmutím dochází většinou ke znehodnocení.



Gumové s převlekem jsou vhodné pro litá kola. Jsou moderním trendem s designem kovových a lehkostí gumových.



Kovové jsou designově na výši, tomu odpovídá i vyšší cena oproti gumovým. Svým chromovým vzhledem ladí k litým kolům (z toho plyne, že nemá smysl montovat kovový ventilek na ocelové disky). Jedinou nevýhodou je váha ventilku, která u menších a lehčích kol musí být kompenzována větším vyvažovacím závažím. Pokud ale závaží lepíme "uvnitř" disku, pak víceméně není zvenku vidět. Kovové ventilky jsou šroubovány a dají se kdykoli bez poškození demontovat.
U kovových ventilků lze vybírat z několika druhů. Vše závisí na možnostech uchycení matky zvenku. Tam, kde je málo místa a otvor je hluboký, použijeme ventilek se zúženým závitem a menší matkou. Ten je i nejčastějším případem. Pokud je otvor nižší a širší, můžeme použít plochou matici (ventilek nevypadá tak mohutně). Konečně pokud je otvor vyšší ale stále dost široký, lze použít ventilek s vyšší a širší maticí (ten pěkně zaplní prostor).



Skryté kovové jsou moderním trendem, kdy chceme potlačit přítomnost ventilku na disku. Ventilky jsou uzavřeny speciální plochou čepičkou. Při huštění je třeba čepičku odstranit klíčem a na ventilek namontovat speciální nástavec. Ventilky se vyrábí i v černém provedení.



Hustění




Plění pneu provádíme buď klasicky vzduchem nebo plnění Pneumixem Pneumix je speciální směs plynu od Linde Technoplyn, která obsahuje 98% dusíku s malým obsahem argonu, speciálně určená pro plnění pneumatik letadel, osobních a nákladních automobilů, těžkých dopravních prostředků, ale také motocyklů a jízdních kol.

Proč doporučujeme Pneumix? K označení dostanete červené čepičky ventilků.

Vyvážení & závaží


Správné vyvážení kola má vliv na plynulost jízdy. Ostatními vlivy jsou nevyvážené brzdové bubny a další orgány zavěšení. Zde se doporučuje dokončit vyvážení kola bezdemontážní vyvažovačkou přímo na vozidle. Kolo se může po sejmutí z hřídele vyvažovačky a opětovném novém upnutí jevit jako nevyvážené. Není to v důsledku chybného měření, ale nepřesného upnutí na přírubu. U kuželových přírub je tolerance 10g normální.
Kola se vyvažují na vnitřní i vnější straně. Na obou stranách lze kombinovat závaží s pery a lepící závaží. Závaží s pery se liší podle použití na ocelové a ALU disky. Pro ocelové disky je pero užší.



Lepící závaží je designově mnohem hezčí a neničí vzhledově okraj disku, protože se lepí dovnitř disku. Navíc lze použít speciální program pro lepení závaží za loukotě, takže není vidět vůbec.
Lepící závaží má různou výšku. Nižší je výhodnější pro kola, kde vzdálenost mezi brzdy a diskem je minimální.



Navíc nabízíme chromovanou variantu, která esteticky splyne s diskem a neruší ani v místech, kudy by závaží mohlo zvenku prosvítat.