Nokian
WR G2


zvětšit
Vynikající jízdní vlastnosti jak na sněhu, tak na suché vozovce, a bezpečný záběr na mokru.

Nová zimní pneumatika Nokian WR, která navazuje na svého předchůdce z roku 2002, se vyznačuje mimořádnou odolností vůči aquaplaningu v rozbředlém sněhu. Druhá generace této pneumatiky byla konstruována speciálně pro potřeby středoevropských spotřebitelů a převzala všechny osvědčené a vyvážené vlastnosti své předchůdkyně. Má ynikající jízdní vlastnosti jak na sněhu, tak na suché vozovce, a bezpečný záběr na mokru.

Další předností pneumatiky je suverénní chování při rychle se měnících zimních povětrnostních podmínkách, které jsou v posledních letech ve střední Evropě prakticky pravidlem. Teploty ve velmi krátké době stoupají od lehkého mrazu přes nulu až k mírným plusovým hodnotám a za těchto okolností se sníh rychle mění ve sněhovou břečku. Sníh v této formě patří k nejčastějším a také k nejnebezpečnějším jevům na středoevropských vozovkách.

Důmyslná řešení
Výborný záběr ve sněhové břečce se zakládá na několika technických inovacích: je to pro-tibřečková hrana (Slush Edge), asymetrický profil a leštěné drážky. Vnitřní rameno asymetrického běhounu je ostře zkoseno a má klínovitý tvar. Tato hrana působí na rozbředlý sníh tak, že těžká sněhová hmota je odváděna z povrchu pneumatiky. Současně se tak zvyšuje účinnost příčných drážek. Leštěná dna drážek přitom urychlují odvod vody a roz-bředlého sněhu.

Přilnavost a stabilita na všech druzích povrchu - to je hlavní požadavek řidičů na zimní pneumatiku. Nokian WR se jej snaží naplňovat pomocí asymetrického profilu. Design a lamelování vnějších ramen zajišťují dobrý handling a jízdní stabilitu za jakýchkoli podmínek. Vnitřní ramena poskytují dobrý záběr.

Jako nejnovější inovace byl uplatněn urychlovací stabilizátor, který zlepšuje chování pneumatiky ve všech situacích, zejména při zrychlování. Stabilizátor působí tak, že profil vzorku se snadno nepodává tlaku, což zlepšuje jízdní stabilitu pneumatiky na suché vozovce. To řidič ocení zejména při předjíždění a v zatáčkách.

Směs Nokianu WR obsahující siliku a řepkový olej přispívá rovněž ke zlepšení handlingu a vlastností na mokré vozovce. Díky obsahu řepkového oleje je pneumatika odolnější vůči tvorbě trhlin a zachovává si dobrý záběr i při nízkých teplotách. Nová směs přispěla také ke snížení valivého odporu a tím i ke snížení spotřeby paliva.

Zcela nové lamelování pneumatiky, kde se uplatňují 3D opěrné lamely v prostředním žebru, se podílí na výborné stabilitě jak při přímé jízdě, tak v zatáčkách a rovněž zlepšuje záběr na mokru.

Wipe Sipe a DSI
K výbornému brždění na mokru přispívá stírací lamela (Wipe Sipe), která při brždění stírá vodu z vozovky. Tato krajní lamela je zcela rovná a trochu širší než lomená lamela, která je určena pro záběr na sněhu. Rovná lamela umožňuje ohnutí bloku při brždění, takže hrana bloku potom působí na mokré vozovce jako stěrka a odstraňuje vodu z dotykové plochy. Struktura a velikost stírací lamely zajišťují její optimální funkci po celou dobu životnosti pneumatiky.

Pneumatika je také vybavena indikátorem bezpečné jízdy (Driving Safety Indicator - DSI), který jednoznačně udává zbytek hloubky dezénu v číslech. Navíc jsou dna drážek označena symbolem sněhové vločky. V okamžiku, kdy se tato vločka stává špatně viditelnou, je zbytková hloubka profilu nižší než 4 milimetry a pneumatika by se již neměla používat při náročných zimních podmínkách.

Symbol březového listu na boku pneumatiky informuje o ekologických materiálech použitých při výrobě pneumatiky: pneumatika neobsahuje vysoce aromatické oleje, označované za škodlivé, ale přírodní řepkový olej.

Velikostní sortiment Nokianu WR je nezvykle široký: pneumatika přichází na trh střední a východní Evropy letos na podzim ve 33 velikostech od l4palcových rychlostní kategorie T až po 20pal-cové kategorie W V roce 2008 se sortiment dále rozšíří. Podstatná část těchto pneumatik nese označení XL, což znamená, že mají zesílenou konstrukci.

všechny dezény Nokian
hlavní stránka