Goodyear
Ultra Grip 7


zvětšit
Nová zbraň pro nadcházející zimní sezónu.

Nový UG7+ má stejný dezén jako UG7, ale obsahuje nové složení směsi.

Goodyear UG7 se opět hlásí k výraznému směrovému dezénu a navazuje tak na svého předchůdce UG6. Směrový dezén ctí také nejvyšší z řady zimních pneumatik Goodyear – GW-3. Dezén UG7 má drážky ve tvaru navzájem se protínajících písmen V: jedno „V“ tvoří hlavní široké drážky pro odvod vody a nečistot, druhé „V“ pak subtilnější a delší zářezy pod ostřejším úhlem.

Vysoký podíl drážek vůči pryži sice budí důvěru při jízdě na vodě či tajícím sněhu, ovšem vyvolává pochybnosti o tuhosti a celistvosti dezénových bloků, které jsou nezbytné pro dobrou ovladatelnost a přesnost řízení. Při řešení tohoto rozporu Goodyear použil stejný princip jako u pneumatiky UG6, totiž technologii 3D-BIS. Trojrozměrný systém uzamykání bloků, který u UG6 obstarávaly kulovité výčnělky a výdutě ve stěnách lamel, nabývá u UG7 podoby tzv. technologie Waffle Blade. Nežádoucím pohybům dezénových bloků zabraňují „zámky“ lichoběžníkového průřezu, které při troše fantazie připomínají formu na vafle (odtud název Waffle Blade). Díky trojrozměrným lamelám mohl Goodyear podstatně zvýšit hustotu lamelování, aniž by ohrozil tuhost a celistvost dezénových bloků. Toto řešení má samozřejmě patentované.



Nový polymer
Směs běhounu UG7 skrývá nově vyvinutý polymer obsahující speciální pryskyřici pro dobrou zimní trakci. Díky polymeru je směs účinná při širším tepelném rozpětí a směs zůstává pružná i za extrémně nízkých teplot. Novinkou je i to, že se u UG7 uplatnila modifikovaná polymerová technologie z dezénu HydraGrip, která optimalizuje chování směsi na vlhké vozovce. Směs UG7 též vykazuje nižší valivý odpor a díky sníženému podílu polycyklických aromatických polymerů je i šetrnější k životnímu prostředí.



Vylepšení doznala i konstrukce pneumatiky Goodyear UG7. Díky optimalizaci vrstev kostry a nárazníku se konstruktérům podařilo dosáhnout rovnoměrnějšího rozložení tlaku ve styčné ploše, což má za následek lepší přilnavost na sněhu a vodě a vyšší přesnost řízení na suchu. Díky předsunutí dezénových bloků na vnitřní a vnější straně dezénu se také podařilo snížit valivý hluk pneumatiky, vibrace a dosáhnout rovnoměrnějšího opotřebení.




Test 195/65 R15 T Test 205/55 R16 H

všechny dezény Goodyear
hlavní stránka