Michelin
Pilot Exalto2


zvětšit
Bibendum pro rychlé

Nové pláště Michelin Pilot Exalto2 by měly obouvat především sportovnější verze běžných osobních automobilů. Dalšími potencionálními zákazníky jsou majitelé roadsterů, kabrioletů a vozů kupé.

Zásadní změnou proti předchůdci je použití zcela nového asymetrického dezénu a stejně jako o třídu vyšší model Pilot Sport2 se může pochlubit technologií VCP (Variable Contact Patch), která v závislosti na poloměru zatáčky mění velikost kontaktní plochy pláště. To ji zajišťje možnou vyšší rychlost při průjezdu zatáčkou. Oproti předchůdci citelně drží lépe stopu a to i při vyhýbacím manévru. Při prudkém brzdění je brzdná dráha kratší o 4%.

Michelin Pilot Exalto New dokonale drží stopu v rychlosti o 9% vyšší než jeho nejlepší konkurent na evropském trhu.

Michelin Pilot Exalto New umožňuje ujet minimálně o 20% více kilometrů než jeho nejlepší konkurent.

Požadavky kladené výrobci automobilů:
  • specifická pneumatika která má odlišný dezén
  • poskytuje výborný výkon při vedení (v přímém směru a v zatáčkách) a při brzdění
Pneumatika inspirovaná dezénem Pilot Sport New
  • Moderní OE/RT dezén
  • Asymetrický dezén
  • 5 stavebně odlišných bloků
  • Široké podélné kanálky
  • Technologie PILOT SPORT
Větší prořezání a množství kanálků pro lepší výkon za mokra

Centrální žebro s prořezáním poskytuje optimální kontaktní plochu při rozložení tlaku a brzdění

Asymetrický dezén
poskytuje vedení za sucha prostřednictvím vnější části a vedení za mokra prostřednictvím vnitřní části větší prořezání vnitřní části vytváří větší účinnost při rozbití vodního filmu a tím umožňuje lepší odvod vody širokými podélnými kanálky

Vnější Vniřní
Poměr prořezání=30%
Masivní bloky gumy
Vedení na suchu
Poměr prořezání= 38%
Větší poměr hran
Přilnavost za mokru

VCP
V zatáčce se převážná část kontaktní plochy přesouvá do oblasti vněšího ramene
VCP spočívá v optimální kontrole kontaktní plochy při využití většího množství “pracující“ gumy díky asymetrickému dezénu.
zakřivení zatáčky ->

Hloubka dezénu
8 mm v centrální oblasti a 6,5 mm v oblasti ramen.
Snižující se hloubka dezénu směrem k ramenům = menší opotřebení a lepší účínnost při odvodu vody

Tuhost dezénu v podélném i příčném směru = rovnoměrnější rozložení tlaku vytváří stabilnější kontaktní plochu

Kilometrový proběh a opotřebení
Michelin Pilot Exalto New nabízí daleko vyšší potenciál co se týče opotřebení než konkurence díky novému složení směsi ALM (Adherence and Longevity Maximalized). Opotřebení je nedůležitějším faktorem pro vysokou rychlost. Rovnoměrnost opotřebení je klíčovou záležitostí, protože jeho porušení může zapříčinit vibrace a hluk a nebezpečné snížení schopnosti ovládání za vysokých rychlostí

Jak se nový dezén podílí výkonem na mokrém vozovce?
Klasický směrový dezén přirozeně vyniká v na mokrém povrchu, ale je penalizován v příčné tuhosti.
Použitý asymetrický s optimalizací podélných kanálků, širší v centrální části než na ramenech, zajistí lepší fungování odvodu a uskladnění vody v ploše.

Charakteristiky Přednosti Výhody
ALM (adherence and longevity max.) Nové složení snižuje opotřebení Dlouhá životnost
Snižující se hloubka dezénu k vnějšku Lepší odvod vody a nižší opotřebení Snížení rizika vzniku aquaplaningu
VCP Více "gumy" v kontaktní ploše Lepší stabilita v zatáčkách

Jako první vůz je jimi vybaven z prvovýroby Renault Clio 2.0 16V Sport.

všechny dezény Michelin
hlavní stránka