Michelin
Energy New

e3a
zvětšit
zvětšit víc
detail

e3b
zvětšit
Nejlepší přilnavost ve své kategorii jak na suchu tak i na mokru
Nová dimenze životnosti pneumatiky a úspory paliva


  • Získáte 2m při zpomalení z 50km/h na 10km/h.
    (ve srovnání s konkurenční značkou č.1 na evropském trhu)
  • Ušetříte 8x celou nádrž během životnosti pneumatiky.
    (ve srovnání s konkurenční značkou č.1 na evropském trhu)
  • Asymetrický dezén. Patentovaný vzorek lamely.
  • Pevnější běhoun. Nové složení směsi.
  • Doplňkový ocelový nárazník pro větší tuhost dezénu (NRS).
Písmena A a B jsou kódové označení pro mírný vývoj dezénu (během měsíců). Označuje jemné technické odlišnosti mezi pneumatikami. Varianty jsou výlučné pro každý rozměr a index rychlosti, takže nelze volit A nebo B, vyrábí se pro takový rozměr jen jedna varianta.

E3B 13" E3A 14,15" T E3A 14,16" H,V

Asymetrický dezén dokáže sladit kompromis chování na mokrém a suchém povrchu díky dvěma částem:
  • vnitřní část - ramena mají více lamel a kanálků a tudíž i větší množství hran k narušování vodního filmu.
  • vnější část - ramena s mohutnějšími bloky gumy drží stopu v zatáčkách.

MM lamely Technologie patentovaná spol. Michelin:
Myšlenka vafle, hrany žebrování tvoří jeden zdroj drsného povrchu, zatímco povrch samotný druhý zdroj.




Zvýrazněná část dezénu s MM lamelami MM lamela Makro zdrsnění - 1/10 řezu lamelou Mikro zdrsnění - 1/100 řezu lamelou


Vnější část ramene: vázací můstky poskytují boční tuhost uzavřením mezery mezi kanálky v případě zatáčení.




Zvětšení kontaktní plochy:
15 km/h 90 km/h
Energy XH1
Energy New
K 10% snížení kontaktní plochy dochází
v případě zvýšení rychlosti z 15 na 90 Km/h.

Snížením oblastí turbulencí na minimum dochází k lepšímu odvodu vody prostřednictvím příčných kanálků.


Kanálky a lamely na vnitřním rameni - přilnavost za mokra

Odvod vody hlavními kanály.


Hydrodynamický proces v sobě obsahuje několik mechanismů:
uskladnění, odtékání, odvod




Charakteristika jednotlivých prvků
Charakteristiky Přednosti Výhody
MM lamely Zlepšená tuhost dezénových bloků Dosažení lepší kontaktní plochy s vozovkou
Vázací můstky Zvýšení boční tuhosti při zachování průchodnosti podélných kanálků Lepší stabilita v zatáčkách díky auto-blokovacímu efektu se stejnou kapacitou množství odvodu vody
Silika - součástí směsi Lepší rozložení energie v kontaktní ploše, zvýšená odolnost vůči opotřebení Vyšší limit pro vznik aquaplaningu
Zmenšený poměr prořezání Více gumy "pracuje" s vozovkou Životnost, lepší stabilita kontaktní plochy
NRS Zmenšení úhlu smyku Nižší pravděpodobnost smyku při zatáčení
Nulový nárazník Zlepšená odolnost vůči deformaci Lepší vedení jak na suché tak i na mokré vozovce

Označení "Energy New" je pouze interní u dodavatelů v ČR, správné kódové označení je "Energy E3A" a "Energy E3B".


všechny dezény Michelin
hlavní stránka