Continental

CONTI SPORT CONTACT 5


zvětšit

Nová pneumatika ContiSportContact 5 P je navržena k dosažení maximální efektivity adheze zadní nápravy při zrychlení i pro nejsilnější vozy. Pro tento účel byl vyvinut běhoun pneumatiky, který díky větší ploše kontaktu poskytuje maximální přenosovou sílu. Dvě široká žebra, která se nachází ve středu asymetrického dezénu, poskytují nejlepší přilnavost pneumatiky, aniž by ztratily kontakt s vozovkou i při velkém zrychlení. Ve stejnou dobu struktura bloků na rameni běhounu zajišťuje vynikající přenos bočních sil. To má pozitivní vliv na řízení, a jasnou a důvěryhodou odpověď na řízení. K posílení tohoto účinku, se vývojáři rozhodli opatřit pneumatiku ve střední části žebry, což má význam na přední nápravě auta, a poskytuje lepší vedení.
Pro snížení brzdné dráhy je použito profilovaného bloku, který se nachází ve středu běhounu a je spojen s ostatními prostřednictvím krátkých příčných žeber, tak, že bloky nejsou deformované.


Pneumatiky na přední a zadní nápravě jsou ideálně přizpůsobené k sobě a berou se v úvahu zvláštnosti jednotlivých os, které zajišťují optimální využití sportovních vozidel.

Materíál běhounu pneumatiky je složený z několika směsí pro dosažení nejvyšších parametrů soudržnosti a ovladatelnosti. Vývojáři vytvořili smíšený typ dezénu pro bloky a žebra běhounu pneumatiky. Tak mohli současně využít technické řešení, kdy pomocí bloků dezénu lze dosáhnout vynikající výkon přilnavosti v zatáčkách, stejně jako na zbytku dezénu pneumatiky vzít v úvahu charakter povrchu vozovky. Okraje běhounu pneumatiky poskytují vysokou tuhost po obvodu kola, a tím zajišťují krátkou brzdnou dráhu a jasnou a rychlou odezvu na řízení.

Zkosený tvar bloků běhounu
Krátká brzdná dráha silných automobilů - je nejen nezbytnou podmínkou, pokud jde o bezpečnost, ale také zárukou potěšení z jízdy, protože můžete zpomalit rychle a sebejistě při zatáčení. To je důvod, proč jsou drážky na okraji bloků pneumatiky ContiSportContact 5 P šikmo pod úhlem 45°. Výhodou tohoto návrhu je, že můžou čelit vysokému zatížení i uvnitř. Proto je větší kontaktní plocha, což snižuje brzdnou dráhu.

Přesná ovladatelnost - velká podélná žebra ve středu běhounu a vzájemně propojené profilové bloky.
Vynikající řízení a ostrá reakce - jedny z nejdůležitějších požadavků na pneumatiky pro sportovní vozy.
Na běhounu je třeba rychle a spolehlivě distribuovat boční síly - jen tak lze zajistit rychlou a spolehlivou jízdu v zatáčkách. Proto se bloky dezénu podélných žeber vážou navzájem k sobě. Tím se zvyšuje tuhost běhounu, která umožňuje rychlý přenos bočních sil a jasnou reakci na řízení, a to i při vysokých rychlostech.

Malé bloky uprotřed běhounu s hodně hranami
Pro řidiče rychlých vozidel je také důležitá bezpečnost na mokrých vozovkách. To je důvod, proč pneumatiky ContiSportContact 5 P mají velký počet malých bloků v centrální části a ramenní oblasti běhounu, s velkým počet přesaujících hran. Tyto hrany ničí vodní film na silnici (jako kartáč při stírání) a pomáhají odvést vodu z kontaktní plochy. Chování na mokru je posíleno novým chemickým složením gumy.

Vývojáři pneumatiky ContiSportContact 5 P použili nová řešení nejen v běhounu, ale i v materiálu dezénu. Pryžová směs používá nové typy sazí a pryskyřice, které na jedné straně pomáhají zvýšovat měkkost gumy, což zlepšuje trakci, a na straně druhé - zvýšují tuhost pneumatiky a tím zlepšují ovladatelnost. Také k dosažení těchto dvou cílů se namísto obvyklé nylonové kostry používá hybridní materiál aramid z nylonových vláken. Kombinace těchto materiálů zvyšuje pružnost a tuhost kontaktu, a tak umožňuje lepší ovládání a brzdění.

Indikátory opotřebení pro zajištění bezpečnosti
Provozní vlastnosti se dají zachovat až do určitého bodu, kdy se hloubka dezénu stane nedostatečnou pro spolehlivé brzdění a zrychlení, ale především pro ochranu proti aquaplaningu. Proto, Continental, spolu s německým sdružením dealerů pneumatik, doporučuje nahradit letní pneumatiky při hloubce dezénu menší než 3 mm. Dobrá přilnavost na mokrém povrchu a efektivní odstranění vody z kontaktní plochy je možná pouze s dostatečnou hloubku dezénu.

Tento 3-milimetrový limit je vyznačen na pneumatikách ContiSportContact 5 P, stejně jako ve zbytku letních pneumatik Continental s indikátory opotřebení (TWI). Objeví se na hraně mezi bloky běhounu. Jeho umístění označeno na bočnici ikona se dvěma kapkami vody a "X". Pokud je tato hrana v jedné rovině s bloky běhounu, pak je běhoun opotřebovaný do hloubky 3 mm. Takto ojeté pneumatiky už nesou nežádoucí změny pro vaši bezpečnost a bezpečnost ostatních.


všechny dezény Continental
hlavní stránka